CALENDAR

Thursday 24 December 2015

UJIAN ALLAH

Setiap ujian yang datang adalah anugerah dari Allah. Allah menguji kita mengikut kemampuan hambanya. Aku bersyukur dengan setiap kali diuji. Kini aku diuji dengan Nurul Afreena menghidap scoliosis dan perlu di buat pembedahan.

Kenapa Nurul Afreena perlu dibedah- her curve progress very badly and need to do a surgery as soon as possible. Jika itu yang telah ditentukan- bagi kami (as a parent)- cuma berdoa semoga semuanya dipermudahkan urusan anak kami.

Nurul Afreena telah menjalani segala ujian seperti CT-scan, xray , nerve and etc. Tarikh operation telah ditentukan pada  6/10/2015. Pembedahan akan dilakukan oleh pakar spine surgeon di PPUM iaitu Prof. Kwan.
X-RAY pada 14/8/2015
Aku cuba menjadi kuat..walaupun air mata nie rasa nak gugur. YA ALLAH- mampukah aku hadapi
semua ini? Kenapa aku di duga? Kenapa setelah 12 tahun anak ku ini membesar dan lahir dengan sempurna baru kini engkau turunkan musibah ini? Ya Allah- berikan aku kekuatan supaya Nurul Afreena juga kuat.

Berbeza dengan anakku Nurul Afreena...dia yang agak cool, always think positif, she did mentioned that all this thing happen for a reason. As human we have to accept this fate,,,Mama. and I'm ready to go through all this. Pain is just a while but i will looks straight and for sure I'm taller than you..mama
Kata-kata ini membuatkan diri ini terasa sungguh bersyukur bahawa anakku telah bersedia.

No comments:

Post a Comment